Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

fredag 6. april 2012

Bacalao i Lisboa





I dag våknet vi til innseilingen til Lisboa. Dagen har gått til gåing, gåing og atter gåing :o) Trur vi har fått med oss det meste ja... Været har vært utrulig skiftende og jakken har vært av og på heile dagen. Det mest fascinerende med byen må være gatene- som er flisbelagt med små steiner- må jo ha tatt evigheter å legge det!


                                            Gatene i Lisboa



Fisk på utstilling......

På kveldinga skulle vi finne en plass å spise for vi gidda ikkje gå tilbake til båten bare for middagen. I en kjeller og som eneste gjester fikk vi satt oss med hver sin meny. Eg fant raskt ut at den dagen i livet mitt som eg er i Portugal og Lisboa så bør eg jo smake på Bacalao. Eg forsto jo ikkje alt som sto der, men skjønte at det var en grillet variant. Samma det - Bacalao skulle prøves. Da eg fikk servert maten så eg at det lå ca 5 fedd skivet hvitløk i olje oppå fisken. Eg er jo kjempeglad i hvitløk, men det jo ikkje alle som er. Eg kom raskt til den konklusjonen at det nok ville være veldig sunt for meg å spise den hvitløken i dag- med tanke på været osv osv..
kunne kjenne litt vondt i halsen, og da er jo hvitløk knallbra.. ;o) 
Nå som vi er tilbake på båten så sitter vi på balkongen og ser på nattelivet i Lisboa. Det yrer av liv, slitne bein får massasje og eg satser på at eg ikkje blir forvist til å sove ute på balkongen i natt ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar