Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

tirsdag 15. mars 2016

En gledens dag - igjen

Så var eg på kontroll i dag, frykta det værste, har jo hatt så vondt i ryggen i det siste..... Så får eg høre at bildene var helt fine! Ingen tegn til videre spredning, og at vannet som eg var så plaget med i høst som la seg i lungene var blitt atskillig mindre, fra 4,8 dl til 3,1dl. Dette var jo gode nyheter, men litt senere når legen min skulle lese inn epikrisen sa han at pasientens spredning på lungene var gått tilbake fra 4.8 til 3.1......Mamma og eg så rart på hverandre og eg fikk meg ikkje til å spørre hva dette skulle bety. Eg har da aldri hørt at eg hadde spredning til lungene! Nei, nå trur han dr. X begynner å rote litt her ;)

Hva kan tida brukes til? Foreksempel lage en fin snømann slik tantebarna mine i Gøteborg gjorde nå i jula ;)  Alt som får frem latteren og skaper glede - skaper også livskvalitet :)



Fra i høst på UNN, fra den tida eg egentlig ikkje hadde så mange daga å telle slik det så ut. Så viktig det er da med venner som ikkje mister trua

Neste kontroll om 3 måneder, og da er det MR av både hjernen og resten av kroppen. Føler at eg har "fått" 3måneder- til odel og eie, Ekstra tid -til å gjøre ka eg vil med :) og ka vil eg bruke denne tida til? Luksusproblem? Kanskje en tur til Meråker og besøke Julie, eller tur til Gøteborg - eg hadde jo bestilt tur for et år siden, og gleda meg villt til å se rhododendrondalen i full blomstring på Gøteborgs botaniska trädgård. i år har dem plantet 350 000 tulipaner også, det må være litt av et syn :) Kunne også tenkt meg å reise til sydlige strøk og kjenne at kroppen tiner etter en lang lang vinter... Dette i tillegg til å besøke store og små i slekta hadde vært fantastisk godt, det man blir klar over er at på 3 måneder kan man få gjort mye - men du verden så fort den tida går også! Gløm ikke det, og bruk tida med den største andakt, ingen vet hvor mange dager vi får, vi vet bare når vi skal inn til neste kontroll.

Legen min syntes det var en smart ting å anskaffe meg hund, og han likte navnet ;) Cæsar the King - som er mor sin støttekontakt og drar meg ut i vind og blæst, og det e ikkje tvil om at det hjelper på helsa

Sushi er blitt min favorittrett - og eg stikker alltid inn på RÅ på Nerstranda og nyter god mat :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar