Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

fredag 28. januar 2011

Krisemaksimering

24.09.2010

Eg veit at eg skal fokusere på det positive fremover. Men innimellom så faller eg langt ned. Ubesvarte spørsmål og uforståelige legenotater. Er dette det værste stadiet -det som eg er på?  Har eg ingen sjangs? Hvorfor har eg bare fått svar på at levra er bra- hvorfor har ikke svar fra lungerøntgen kommet? Har det spredd seg til andre organer? er det over og ut? tør de ikke å si ifra?

Guud bedre så mange tanker som kommer- og redselen gnager i meg, vil spise meg opp. Hvordan kan noen få sove om natta når det er slik? Eg slumrer inn - og våkner i et mareritt tror eg, men nei- det er sant.

I mårra kommer legen min tilbake- kanskje eg får vite. Vil eg vite? No er eg bare jæææævlig redd. De rygg/nakkesmertene eg har hatt i åresvis- ligger det noe "skjult" bak de smertene?
Åjada- eg har nok lungekreft også- kjenner at smerten sitter akkurat der. Herregud, kjære la det ikke være det!
Jeg ønsker å leve, la meg få et håp om liv

Fokusere på det positive! Jo, eg har tålt første cellegiftbehandling bra. Litt kvalm men ellers ok, kanskje bare litt "rar" i magen. I dag, tirsdag har eg gått meg en tur med litt tempo. Fikk svetta litt- men kjente meg egentlig i fin form! Eg har spist normalt, og bortsett fra rygg/nakkesmerter så kjennes kroppen bra ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar