Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

fredag 20. mai 2011

Dårenes Fall

Den sterke kan tåle sitt mareritt.
Dåren sier han også kan
Men når mørket griper med emmen hånd
han rygger bort og glemmer.

Etter lykkens rus han higer vilt
og sier at han er en mann.
Når natten kommer vil heller ikke
dåren kunne flykte fra skjebnen.

Barnet som står der, undrer
Føler seg forlatt.
En voksen ville lure fanden
og trodde han kunne leve bare dag.

Dåren sier mye men kan ennå lære
at en dag kommer da han også
må kjenne natten
og ta ansvar for den dyrebare skatten.

Dårens fall, du svinner bort
Dårens heltemot var der aldri
Han trodde han kunne styre alt
men glemte hva barna kunne

-bestige fjell og svelge angst
barna som sto og så
Barna som beseiret brutte løfter
og til slutt kunne glemme
en Dåre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar