Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

søndag 26. juni 2011

Tropical storms

Vi starta dagen med at jentene løp til kjøpesenteret for å kjøpe seg caps- og eg la meg i solsenga - med parasollen slått opp. Var ennå rød og litt øm i huden etter sola i går. Jentene hadde også kjøpt solfaktor 110 da de kom tilbake- og vi smurte oss godt inn med det og la oss i skyggen. Så kom den første tropiske stormen inn mot land. Det gikk forfærdelig fort! Julie satt med musikk på ørene samtidig som ho skrev på macen sin da en amerikaner ba henne om å pakke sammen og redde alt av elektronisk utstyr... På under et minutt var alle oppe fra stranda. Vi gikk på rommet- og eg tenkte at nå var godværet over, så eg tok en dusj og lurte på hva eg skulle finne på. Da sa jentene at det var blitt klarvær igjen- og vi skyndte oss ned for å finne solsenger igjen.
Litt skummelt?


Det ble litt kjølig etterhvert også ( sikkert ned mot 25 grader...)

Nå uten parasoll!! Det var som om vi var et barn som hadde mista teddybjørnen sin - for så å finne den igjen etter lang tid. Jeg var nesten redd for å miste solstrålene igjen- og det var altfor tidlig!! Eg må ha meire!! Solfaktor 110 ble på nytt spraya på oss alle tre- og vi lå pal i sola heilt til dagens personlige assistent Gonzales vekket meg forsiktig og sa "Excuse me madam, it is happy hour- you want something to drink?" Da er det to for en..... Bestemte meg for å prøve Pinada Colada i dag. Rett etterpå kom en som heter Manuel og gav meg 5 minutters fri massasje.
Det er ansatte på hotellet som går rundt i hvite frakker og gir gratis prøve på massasjetime. Kunne godt tenkt meg å ta en slik time nå, men problemet mitt er at eg har fått gratis prøvetimer hos både Manuel, Yolanda og George- i tillegg til at eg lovet ei anna dama at eg skulle tenke på det. Hvis eg går inn på rommet deres så vil i allefall tre av dem tro at det er nettopp DERES gratisprøve som fikk meg dit- og da må eg jo velge- og eg ønsker ikkje å skuffe noen, så det er best eg sparer de pengene.... ;o)

Jentene ble med på strandfotball i dag, og selv om Julie var treg å få med- så imponerte ho stort blandt guttene som nektet å tro at ho ikke hadde fylt 14 ennå- og var så god! - eg satt og så på dem en liten stund, og det var litt artig når gutter på 20 ble flau av å bli taklet av ho.. Da dem kom opp på rommet igjen etter tropisk storm nr 3 i dag- så måtte Nora rense og plastre sårene hennes på knærne- skikkelige skrubbsår- men ho klaga ikke :o) Men dem var glad for at dem var blitt invitert på fest i bobblebadet kl 22 i kveld.

Men før vi kommer så langt så skal vi ta en tur til en Mayaruin som ligger kloss inntill hotellet!! Bare et steinkast (så langt eg klarer å kaste) fra oss..... Og her er det ville iguyaner også!!!

Muhito in the storm...

Etter å ha fått besøk av brannvakta da vi stekte kjøttkaker har vi holdt oss til grillene som står rett utenfor rommet vårt... kjekt- til fri bruk for gjestene :o)

Jentene foran vannfontena i bassenget som skifter farge mellom blått og rødt på kvelden..

2 kommentarer:

  1. ser ut som dåkker har d helt fantastisk der nede! Du e så utrulig flink tell å beskrive inntrøkkan alt gjer

    SvarSlett
  2. Det var no fint å komme heim og koble seg på nett og lese om kor fint dåkker har det.Glede meg tel dåkker kjem på onsdag, full rulle med NNM fra torsdag, campingvogn venter på Rustadrøgda. mamma

    SvarSlett