Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

onsdag 4. april 2012

Malaga


Middelhavet 03.04.12
Hoppa over frokosten i dag- det kan synes som at det blir mer enn nok mat på et cruise..... Så magen fikk hvile frem til lunsj.
Litt overskya i dag, men det passer perfekt siden kroppen trenger å få hvile etter den ble brent.. Lå på noen solsenger og leste i bøker et par timer.
I dag var det gallamiddag- noe ingen av oss akkurat hadde gleda oss til ;o) Men vi stæsja oss opp og troppet pliktskyldig i finstasen til middag. Det viser seg at 80% av mannskapet ombord er ifra Bali og de resterende 20% er ifra Italia. OJ tok jo selvsagt et «intervju» med kelneren vår og fikk fritta ut av han at de jobber mellom 13 og 15 timer i døgnet, og tjener 2.5 ganger mindre enn det de italienske arbeiderne gjør.
Kroppen har fått hvile skikkelig i dag, og eg håper at eg er i bedre form i mårra til litt byvandring. Når eg tenker på et år tilbake i tid så var eg jo atskillig mere sliten. Eg må slutte med det der å bli engstelig hvis eg blir sliten av å springe i trapper eller gå gatelangs i en by hele dagen. Det er større sansynlighet for at det er noe bagatellmessig enn noe alvorlig. Men det er jo en stor del av det å ha hatt kreft - tankene som kommer etterpå-angsten for spredning-angsten for smerte. Melankolien som kommer.
Det er så vanvittig godt å da kunne ta seg til helt andre ting- slik som nå, det å kunne reise på tur og oppleve andre kulturer, språk etc
Malaga
Fikk nesten ikke sove i natt, og det var ikke bare pga tanker som kom sigende- men det faktum at eg var så uthungra på kaffe, og smelte til med en stor kaffekopp i baren i går kveld kl 22...... Ka eg tenker med??
Men uansett så var kroppen i godt slag igjen i dag, og hurra for det- for min turguide skal jo opp på alle topper- der det er høyest for å kunne se utover. Det var ikke noe «kjære mor» nei, eg fikk beskjed om at vi ikke skulle ta bussen inn til sentrum slik som de andre- vi skulle GÅ, og vi skulle gå opp til Castillo de Gibralfaro. Eg var no litt i tvil, spesielt etter mandagens form- men gu så godt å kunne bli «sparka i gang» da, for det gikk faktisk kjempefint. Etterhvert så gikk bakkene og trappene som en lek... men eg var noget rødsprengt i ansiktet ja :o) Vi gikk og vi gikk i 6-7 timer, og var også innom Alcazaba og katedralen, men det mest kjente i Malaga må vel være strendene, Picasso og han Antonio Banderas så klart ;o)
Tilbake på båten så satt vi på balkongen vår og så utseilinga fra Malaga og hele veien til Gibraltar. Et fantastisk syn med solnedgang. Vi hoppa over middagen i dag for å få med oss det, og det kan være likeså greit for vi har ikke akkurat vært utsatt for noe næringsunderskudd iløpet av tida her på båten ;o)
                                                          Gibraltar (foto OJ)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar