Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

mandag 2. april 2012

Ut på tur aldri sur- en annerledes påskeferietur



Så kom dagen eg har gleda meg så til i vinter - ut på tur sammen med verdens beste turguide - beste kompis og kartleser :o)
Opp klokka 0400 om mårran, og forlot Bardufoss 0630, nysny og minus 5 grader- og vi skulle på leit etter andre temperaturer :o) 
Første stopp Gardermoen, hvor vi hadde litt over en time på oss. Tida gikk fort og plutselig var det Bergen... Ole-Johnny ble en smule bekymra da eg ble stoppa på hver sikkerhetskontroll pga sekken min... Hva er det med meg og flyplasser?? Noe så mistenkelig ut på «røntgen»- men intet mistenkelig funnet....
I Bergen ble vi plukket opp av Torhild og lille Edvard og kjørte rett til Trollhaugen, hjemmet til Edvard Grieg. Det var et flott hus og siden det var utenom sesong så fikk vi personlig guide. Visste dere at Grieg ikke kunne fordra «dovregubbens hall»? Han syntes selv at det hørtes ut som to fulle nordlenninger som sto og kjeftet på hverandre....... Say no more ;o) Guiden rødmet litt da ho skjønte at publikum besto utelukkende av nordlenninger + et barn som var halvt nordlenning :o)
Eg var også imponert over den grønne lille frosken som Grieg hadde i lomma si- den måtte han gni på hver gang han skulle ut på en scene, for den mente han bringte lykke.



                                                    Stua til Edvard og Nina. 

Så kom neste avgang: BARCELONA 
Har alltid drømt om denne byen, og etter kort tid skjønte eg at det har eg hatt all grunn til å gjøre også. Noe så vakkert altså!
Denne første natta var vi booket inn på et hotel litt utfor sentrum av gamlebyen, og det var heilt greit. OJ er en god kartleser - og ispedd med litt flaks (trur no eg) så sto vi plutselig foran Havets katedral (som eg holder på å lese om akkurat nå) Her inntok vi kvelds/middag rett ved siden av. God temperatur, rusla rundt - og så på hotellet for å lade opp til morgendagen - nevnte eg at det er 20 grader??
Pga at det mobile breibandet ikke virker så så blir det visst så som så med internet og blogg og facebook etc. Har etter to dager fått leid en kabel, og det vil komme fortløpende reiseblogg etterhvert :o) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar