Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

fredag 28. januar 2011

HÅR

01.10.2010






Når eg har hørt om folk som har kreft som sier at det er fælt å miste håret så har eg tenkt at det må da være en bagatell... Så plutselig står eg sjøl der i "bagatellen" og syns slett ikkje det e så kjekt- håret faller av på heile kroppen! Eg kjenner det klør i øyenbrynene, så nå faller vel det også av- skal tru om øyevippene også forsvinner? Håper eg beholder øyevippene hvis det skulle gå an å ønske seg noe... ;o) Men skitt au- det er vel med detta som for to uker siden- det blir et lite sjokk når det skjer- så venner man seg til det. JEG venner meg til det for det er JEG som står oppi det. Alle- også jeg er vel ikke så fryktelig glad i slike forandringer i livet- men det er den sti livet mitt har gått inn på nå, og det har sine fordeler dette også- eg lærer så utrulig mykkje om både meg sjøl- mine nærmeste, verdier og fokus har så absolutt forandret seg- ikke totalt, for eg føler at eg har gjort veldig mye fornuftig som eg skal fortsette med når eg blir frisk, nå skal eg lære meg til også nyte det å kunne ta imot fra andre. Det er godt å gi- og det er godt å ta imot :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar