Skrivekløe

En blogg om mine erfaringer som kreftpasient - fra første runde i 2010 til i dag hvor eg har fått konstatert spredning (uhelbredelig). Eg har i denne perioden tatt videreutdanning innenfor kognitiv atferdsterapi, og var blitt veileder innenfor dette. Eg var akkurat begynt skrive en bok om en kreftsyk jente, hvor eg skulle bruke mine erfaringer kombinert med fag til å skape håp gjennom gode dialoger i hennes vennskap med en gutt på avdelinga. Denne vil eg prøve å få fullført innimellom alt annet eg kjenner eg har så lyst å få formidlet nå.

fredag 24. juni 2011

Kjøttkaker i Mexico

Dagen i dag har gått til stort sett det samme som i går... sol :o)


Med et lokkende bobblebad i sikte fikk eg nesten en slags åpenbaring- en følelse av lykke-rus (den slags rus man kan tilegne seg FØR happy hour ;o) der eg satt og samtidig hørte på iPoden "så som i himmelen/Gabriellas sang" teksten ble så utrolig sterk- og aktuell.

Jentene laster ned bok til ho Julie på iPoden - lesehestene er blitt fri for lesestoff- så det ble krise i dag!!! Undertegnede leita på kjøpesenteret rett over gata men fikk vite at eg måtte dra til byen for å kjøpe bok. Det orket eg ikke å gjøre i solsteiken, så eg bestemte meg for å spørre i resepsjonen om de kanskje hadde noe liggende. Flaks for meg så spurte eg i feil resepsjon (bilutleie)- og fikk ei engelsk bok som antakelig har vært gjenglemt i en utleiebil :o)

Slike solsenger måtte vi også prøve :o) Hærlig avkjølende for kroppen :o)

Tequila sunrise måtte prøves :o)

Fuglen som lever godt på gjestenes snacks- flyr imellom bordene og nasker til seg godbiter..

Volleyball i dag også

Veit ikke om det er det fuktige klimaet som gjør det- men nå har eg faktisk krøller :o)

I dag sto det kjøttkaker på menyen- Julie lengta etter erterstuing- og det er noe ho normalt ikke så mye som smaker på hjemme engang.... Vel eg gikk igang, og begynte å steike kaker. Ventilasjonen var vel ikke den aller beste på rommet for plutselig ringte det på døra; der sto det en liten mexicaner med et brannslokningsapparat som var 2/3 av hans egen høyde og spurte meg "you smoke in room?" - og eg skjønte ikke heilt og svarte"mmm maybe just a little- you see I'm making dinner" Han så inn på rommet - og skjønte (forhåpentligvis) at det var matlaginga som forårsaket røykosen- for hvis han trodde eg røyka på rommet så venter det en salig bot (200 US dollar)
Vi var no skjønt enige om at det var en nydelig middag- og Nora akket seg over så godt det var :o)
No har vi leid film, poppet popcorn og skal kose oss med "Shrek"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar